Актуальний тренд – STEM-освіта.

Сьогодні STEM-освіта є основним трендом у більшості розвинутих країн. Вона базується на застосуванні міждисциплінарного і прикладного підходу, а також на інтеграції в єдину схему навчання чотирьох дисциплін:

Science – Наука

Technology – Технологія

Engineering – Інженерія

Math – Математика

За даними статистики, рівень попиту на STЕM-професії з 2011 року зріс на 17%. Тоді як попит на звичайні професії зріс всього лише на 9,8%, що говорить про велику затребуваність даної системи освіти в усьому світі.

Розглянемо 10 переваг STEM:

  1. Інтегроване навчання по «темам», а не з предметів.

STEM-навчання поєднує в собі міждисциплінарний і проектний підхід, основою для якого стає інтеграція природничих наук в технологію, інженерну творчість та математику. Тобто вищезгадані дисциплін не вивчаються в якості самостійних і абстрактних. Натомість на заняттях розглядається один предмет чи явище з різних точок зору.

  1. Застосування науково-технічних знань в реальному житті.

STEM-освіта за допомогою практичних занять демонструє дітям застосування науково-технічних знань в реальному житті. На кожному занятті вони розробляють, будують і розвивають продукти сучасної індустрії. Вони вивчають конкретний проект, в результаті чого своїми руками створюють прототип реального продукту.

Наприклад, створюючи ракету, знайомляться з такими поняттями як процес інженерного дизайну, кут пуску, тиск, сила тяжіння, сила тертя, траєкторія.

  1. Розвиток навичок критичного мислення та вирішення проблем.

Програми STEM розвивають навички критичного мислення та вирішення проблем, необхідні для подолання труднощів, з якими діти можуть зіткнутися в житті. Наприклад, студенти будують швидкісні машини, потім їх тестують. Після першого тесту, вони думають і визначають, чому їх машина не дійшла до фінішу. Може, дизайн передньої частини, відстань між колесами, аеродинаміка або сила пуску вплинули на це? Після кожного тесту (пуску) вони розвивають свій дизайн для досягнення мети.

  1. Підвищення впевненості у своїх силах.

Діти, створюючи різні продукти, будуючи мости і дороги, запускаючи аероплани і машини, тестуючи роботів та електронні ігри, розробляючи свої підводні й повітряні конструкції, кожен раз стають ближче і ближче до мети. Вони розвивають і тестують, знову розвивають і ще раз тестують, і так вдосконалюють свій продукт.

Нарешті, вони вирішуючи всі проблеми своїми силами, доходять до цілі. Для дітей це – натхнення, перемога, адреналін і радість. Після кожної перемоги вони стають все більше впевненими в своїх силах.

  1. Активна комунікація і командна робота.

Програми STEM також відрізняються активною комунікацією і командною роботою. На стадії обговорення створюється вільна атмосфера для дискусій і висловлювання думок. Діти вчаться говорити і презентувати. Більшу частину часу вони тестують і розвивають свої конструкції, а не проводять за столом. Коли учні беруть активну участь в процесі, вони легко засвоюють знання.

  1. Розвиток інтересу до технічних дисциплін.

STEM-заняття – дуже динамічні та не дають дітям нудьгувати. Основні їхня мета – створювати умови для розвитку у дітей цікавості до природничих і технічних дисциплін. Вони не помічають, як проходить час на заняттях, а також зовсім не втомлюються. Будуючи ракети, машини, мости, хмарочоси, створюючи свої електронні ігри, фабрики, логістичні мережі і підводні човни, вони проявляють все більший інтерес до науки і техніки.

  1. Креативні та інноваційні підходи до проектів.

STEM-навчання складається з шести етапів: питання (завдання), обговорення, дизайн, будова, тестування і розвиток. Ці етапи і є основою системного проектного підходу. У свою чергу, співіснування або поєднане використання різних можливостей є основою креативності та інновацій. Таким чином, одночасне вивчення і застосування науки і технології може створити безліч нових інноваційних проектів. Мистецтво та архітектура чудовий приклад співіснування.

  1. Міст між навчанням і кар’єрою.

За різними оцінками з 10 спеціальностей, для яких очікується значний ріст попиту у недалекому майбутньому, 9 – будуть саме вимагати STEM-знань. Мова про такі спеціальності, як «software» розробники, нафтові інженери, аналітики комп’ютерних систем, інженери механіки, інженери будівельники, робототехніки, інженери ядерної медицини, архітектори підводних споруд і аерокосмічні інженери.

  1. Підготовка дітей до життя в середовищі технологічних інновацій.

STEM-програми також готують дітей до життя у технологічно розвиненому світі. Тепер усі використовують інтернет, смартфони, GPS, бездротові сервіси, і звісно ж – автомобілі та побутову техніку. Без технологій уявити сьогоднішній день просто не можливо. Очевидно, що технологічний розвиток буде продовжуватися, і STEM-навички є основою цього розвитку.

  1. STEM як доповнення шкільної програми.

STEM-програми для школярів 7-14 років розраховані також на збільшення інтересу до шкільних предметів. Наприклад, на уроках фізики проходять силу тяжіння землі, пояснюють формулами на дошці. В гуртках STEM школярі майструють і запускають гелікоптери та ракети, зміцнюючи свої знання. Школярам не завжди легко вдається зрозуміти терміни, які вони не бачать або не чують. Наприклад, тиск або розширення об’єму через підвищення температури. На STEM-заняттях виконуючи розважальні експерименти, вони можуть легко зрозуміти ці терміни.

Заключення.

Ми йдемо в ногу з часом та практикуємо STEM-підхід на своїх заняттях. Запрошуємо ваших діток в АРТ ЛЕГО студіо зануритися у світ сучасних технологій на заняттях ЛЕГО конструювання, Школа ІТ та Школа науки.

Майбутнє за технологіями, а майбутнє технологій – за новим форматом STEM-навчання, яке позбавлене забобонів та формального підходу. Заняттями, що можуть по доброму “підірвати мозок” учням і розширити їх кругозір до нескінченності!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *